Recenze

Přednosti M – School jako hudební školy

  1. Nejsme vázaní žádnými plány pro jednotlivé ročníky. Každý z žáků hraje dle svého tempa, svých možností a má na míru vybraný repertoár.

  2. Výuka v M – School se soustředí především na rozvoj harmonického cítění. Žáci si místo stupnic a etud osvojují písničky, které kromě dané techniky rozvíjí právě ono harmonické cítění. Vedle známých i neznámých písní pro děti se věnujeme moderní, pohádkové, filmové nebo muzikálové hudbě. Klasické skladby hrajeme v rámci seznámení se s touto hudbou a pro zpestření výuky. I u nich však dbáme na správné pochopení vztahů jednotlivých částí a v hodinách je společně analyzujeme.

  3. Výuka hudební nauky probíhá přímo v hodinách hry na klavír nebo zpěvu a vždy je provázána s právě probíranou látkou. Žáci se tak učí důležité učivo ve chvíli, kdy jej skutečně využijí, zvládnou lépe pochopit a následně také aplikovat.

  4. V M – School se hra na klavír ani zpěv neznámkují. Právě díky naprosté jedinečnosti každého malého i většího umělce se domnívám, že nelze definovat jednotnou klasifikaci. Jedno malé vycvičené místo v delší písni může pro žáky znamenat obrovský krok kupředu, ačkoliv se to ostatním nemusí jevit jako převratný rozdíl.

  5. Ačkoliv může být tréma někdy přínosná, nerada vystavuji své žáky zbytečnému stresu. Proto nemáme postupové zkoušky a na koncertech hrajeme vždy z not. Až se žáci dostanou do věku, kdy si budou písně či skladby vyhledávat sami, je potřeba se orientovat v notovém zápise. Pokud si navíc žák píseň zamiluje a bude ji hrát stále dokola, hra zpaměti přijde sama.

Věřím, že právě tyto přednosti, jimiž se lišíme od ostatních uměleckých škol, dělají M – School jedinečnou školou, kterou žáci (malí či velcí) navštěvují s nadšením a láskou. Níže naleznete zpětnou vazbu od dětí i rodičů, kterou budu průběžně aktualizovat.

„Míšo, na tvoje hodiny se vždy velmi těším. Na klavír jsem začala hrát už jako malá v šesti letech, ale pod vedením starší paní učitelky mě brzy hraní přestalo bavit. Do hodin jsem se netěšila a stresovala se. Co jsem přestoupila k tobě, začala jsem si zase ráda sedat za klavír. Vždy se těším na nové písničky, které mi připravíš. Tak moc jsem si tě oblíbila, že jsem k tobě začala docházet i na hodiny anglického jazyka. S tvojí pomocí se v něm zlepšuji. Velice se mi líbí, jak plánuješ koncerty na radnici a v kavárně. Už teď se moc teším na první hodinu po prázdninách. Kačka Bártová 14 let“

„Klavír s Míšou je nejlepší! Vybírá pro mě noty, které se mi líbí a hrát je mě baví. Těším se na každou hodinu. Barča K.“

„Jsme s Vaši výukou a hlavně přístupem k dětem velice spokojeni. Naše Karolina k Vám chodí velmi ráda. Děkujeme Bednářovi“

„Chodím k Míše zpívat jen tak pro radost. Setkání je bez hodnocení a strachu, že mi něco nejde. Skrze tuto lehkost objevuji své hlasové možnosti a posouvám své limity. Děkuji Míšo❤️ Rozhodně doporučuji❤️ Romana Hánělová“

„Míšo, jsem moc ráda, že Lucka chodí k Vám. Na klavír chodí už od první třídy, klasická výuka ji ale nebavila a měla problém s čtením not v souvislosti s lehkou dyslexií. Teď přijde domů a sedne si ještě v bundě a s taškou na zádech ke klavíru a hraje si písničky. Paráda. Virtuóz z ní nikdy nebude, ale baví jí to a to je hlavní 🙂 Děkuju, je to i Vaše zásluha. Marie K.“

„S výukou angličtiny ( syn 11 let) a hry na klavír ( dcera 7 let) jsme velice spokojeni. Děti hodiny moc baví a přináší jim radost z učení. Paní učitelka Míša je úžasná a detěm se věnuje maximálně. Ví, které metody učení jsou na dnešní děti potřeba a jakou hrou je zaujmout. Jsme moc rádi, že ji tu máme a těšíme se na další školní rok s ní :)“

„Když jsem předloni dostala ten impulzivní nápad začít se učit hrát na klavír, šťastná náhoda mi zkřížila cestu s Míšou. Strhla mě svým nadšením a chvíle u klavíru jsou pro mě odpočinkem a zábavou. Minulý rok začala k Míše chodit i má dcera. O klavíru se zpěvem mluví jako o svém nejoblíbenějším kroužku a s nadšením absolvovala i letní příměstský tábor. Míšo, velký obdiv, jak široký záběr máte a co všechno zvládáte. Petra Fikarová“

„Chtěla bych moc poděkovat za milý přístup a za krásné vedení hodin zpěvu paní učitelky Míši. Těším se na další setkávání a plánuji přihlásit na zpěv a klavír i svou dceru. Zuzka Krejdlová“

„Jako rodič jsem velice spokojená s výukou a přístupem a moje dcera je nadšená a na každou hodinu se velice těší. Moc se těšíme na další skvělý rok. Moc děkujeme 🤗 Pecnová Simona“

„Vaše práce je skvělá. Jste velmi milá a sympatická. Terezka se na hodiny s Vámi vždy velmi těší. Líbí se mi i vstřícnost při nemoci dcerky a nalezení náhradního termínu. Budeme se těšit v novém školním roce na viděnou. Prosím, určitě s námi počítejte ;). Děkuje Terezka Hausvaterová s rodiči“

„Míšu znám od doby, kdy mou vnučku připravovala na přijímačky. V té době jsem byla na více koncertech a ta atmosféra, kdy každý zpíval a hrál jak uměl, třeba i s malou chybkou, ale s radostí, byla pohlazením na duši. Byl to rozdíl oproti klasické hudební škole, která většinou vychovává jen „talentované“ děti a ty méně talentované pak vyřadí (i já z dětských let pamatuji, jak jsem při špatných tónech na houslích dostávala smyčcem přes prsty) . A nyní mám to štěstí, že s kamarádkami chodím k Míše zpívat a oprašovat svoje dovednosti z dětských let. Sama jsem překvapená, jaké na sobě sleduji pokroky. A přitom lekce jsou zábavné, bez trémy, že něco zazpívám špatně. Moc nás to baví. Děkujeme Míšo.“

„Míšo, s Vámi jako s p. učitelkou i jako s milým člověkem, jsme velice spokojeni. Výuka perfektní, Anička k Vám velice rada chodí a moc se těší. P.L.“

„Naše Melinka na vaše hodiny chodí moc ráda, těší se a za nás rodiče veliká spokojenost. Nerudová“

„Dobrý den paní učitelko, jsme u Vás moc spokojeni, s Vaším přístupem i se stylem výuky. Za mne bych vůbec nic nechtěla měnit. Jitka Satrapová“

„Dobrý den. S vaší výukou jsme velice spokojeni. Myslíme si, že naše dcera Nikola se na klavír u vás za tak krátkou dobu mnoho naučila. Děkujeme Teclovi.“