Přednosti M – School jako hudební školy
- Nejsme vázaní žádnými plány pro jednotlivé ročníky. Každý z žáků hraje dle svého tempa, svých možností a má na míru vybraný repertoár.
- Výuka v M – School se soustředí především na rozvoj harmonického cítění. Žáci si místo stupnic a etud osvojují písničky, které kromě dané techniky rozvíjí právě ono harmonické cítění. Vedle známých i neznámých písní pro děti se věnujeme moderní, pohádkové, filmové nebo muzikálové hudbě. Klasické skladby hrajeme v rámci seznámení se s touto hudbou a pro zpestření výuky. I u nich však dbáme na správné pochopení vztahů jednotlivých částí a v hodinách je společně analyzujeme.
- Výuka hudební nauky probíhá přímo v hodinách hry na klavír nebo zpěvu a vždy je provázána s právě probíranou látkou. Žáci se tak učí důležité učivo ve chvíli, kdy jej skutečně využijí, zvládnou lépe pochopit a následně také aplikovat.
- V M – School se hra na klavír ani zpěv neznámkují. Právě díky naprosté jedinečnosti každého malého i většího umělce se domnívám, že nelze definovat jednotnou klasifikaci. Jedno malé vycvičené místo v delší písni může pro žáky znamenat obrovský krok kupředu, ačkoliv se to ostatním nemusí jevit jako převratný rozdíl.
- Ačkoliv může být tréma někdy přínosná, nerada vystavuji své žáky zbytečnému stresu. Proto nemáme postupové zkoušky a na koncertech hrajeme vždy z not. Až se žáci dostanou do věku, kdy si budou písně či skladby vyhledávat sami, je potřeba se orientovat v notovém zápise. Pokud si navíc žák píseň zamiluje a bude ji hrát stále dokola, hra zpaměti přijde sama.
Věřím, že právě tyto přednosti, jimiž se lišíme od ostatních uměleckých škol, dělají M – School jedinečnou školou, kterou žáci (malí či velcí) navštěvují s nadšením a láskou. Níže naleznete zpětnou vazbu od dětí i rodičů, kterou budu průběžně aktualizovat.
„Míšo, na tvoje hodiny se vždy velmi těším. Na klavír jsem začala hrát už jako malá v šesti letech, ale pod vedením starší paní učitelky mě brzy hraní přestalo bavit. Do hodin jsem se netěšila a stresovala se. Co jsem přestoupila k tobě, začala jsem si zase ráda sedat za klavír. Vždy se těším na nové písničky, které mi připravíš. Tak moc jsem si tě oblíbila, že jsem k tobě začala docházet i na hodiny anglického jazyka. S tvojí pomocí se v něm zlepšuji. Velice se mi líbí, jak plánuješ koncerty na radnici a v kavárně. Už teď se moc teším na první hodinu po prázdninách. Kačka Bártová 14 let“
„Klavír s Míšou je nejlepší! Vybírá pro mě noty, které se mi líbí a hrát je mě baví. Těším se na každou hodinu. Barča K.“
„Jsme s Vaši výukou a hlavně přístupem k dětem velice spokojeni. Naše Karolina k Vám chodí velmi ráda. Děkujeme Bednářovi“
„Chodím k Míše zpívat jen tak pro radost. Setkání je bez hodnocení a strachu, že mi něco nejde. Skrze tuto lehkost objevuji své hlasové možnosti a posouvám své limity. Děkuji Míšo❤️ Rozhodně doporučuji❤️ Romana Hánělová“
„Míšo, jsem moc ráda, že Lucka chodí k Vám. Na klavír chodí už od první třídy, klasická výuka ji ale nebavila a měla problém s čtením not v souvislosti s lehkou dyslexií. Teď přijde domů a sedne si ještě v bundě a s taškou na zádech ke klavíru a hraje si písničky. Paráda. Virtuóz z ní nikdy nebude, ale baví jí to a to je hlavní 🙂 Děkuju, je to i Vaše zásluha. Marie K.“
„S výukou angličtiny ( syn 11 let) a hry na klavír ( dcera 7 let) jsme velice spokojeni. Děti hodiny moc baví a přináší jim radost z učení. Paní učitelka Míša je úžasná a detěm se věnuje maximálně. Ví, které metody učení jsou na dnešní děti potřeba a jakou hrou je zaujmout. Jsme moc rádi, že ji tu máme a těšíme se na další školní rok s ní :)“
„Když jsem předloni dostala ten impulzivní nápad začít se učit hrát na klavír, šťastná náhoda mi zkřížila cestu s Míšou. Strhla mě svým nadšením a chvíle u klavíru jsou pro mě odpočinkem a zábavou. Minulý rok začala k Míše chodit i má dcera. O klavíru se zpěvem mluví jako o svém nejoblíbenějším kroužku a s nadšením absolvovala i letní příměstský tábor. Míšo, velký obdiv, jak široký záběr máte a co všechno zvládáte. Petra Fikarová“
„Chtěla bych moc poděkovat za milý přístup a za krásné vedení hodin zpěvu paní učitelky Míši. Těším se na další setkávání a plánuji přihlásit na zpěv a klavír i svou dceru. Zuzka Krejdlová“
„Jako rodič jsem velice spokojená s výukou a přístupem a moje dcera je nadšená a na každou hodinu se velice těší. Moc se těšíme na další skvělý rok. Moc děkujeme 🤗 Pecnová Simona“
„Vaše práce je skvělá. Jste velmi milá a sympatická. Terezka se na hodiny s Vámi vždy velmi těší. Líbí se mi i vstřícnost při nemoci dcerky a nalezení náhradního termínu. Budeme se těšit v novém školním roce na viděnou. Prosím, určitě s námi počítejte ;). Děkuje Terezka Hausvaterová s rodiči“
„Míšu znám od doby, kdy mou vnučku připravovala na přijímačky. V té době jsem byla na více koncertech a ta atmosféra, kdy každý zpíval a hrál jak uměl, třeba i s malou chybkou, ale s radostí, byla pohlazením na duši. Byl to rozdíl oproti klasické hudební škole, která většinou vychovává jen „talentované“ děti a ty méně talentované pak vyřadí (i já z dětských let pamatuji, jak jsem při špatných tónech na houslích dostávala smyčcem přes prsty) . A nyní mám to štěstí, že s kamarádkami chodím k Míše zpívat a oprašovat svoje dovednosti z dětských let. Sama jsem překvapená, jaké na sobě sleduji pokroky. A přitom lekce jsou zábavné, bez trémy, že něco zazpívám špatně. Moc nás to baví. Děkujeme Míšo.“
„Míšo, s Vámi jako s p. učitelkou i jako s milým člověkem, jsme velice spokojeni. Výuka perfektní, Anička k Vám velice rada chodí a moc se těší. P.L.“
„Naše Melinka na vaše hodiny chodí moc ráda, těší se a za nás rodiče veliká spokojenost. Nerudová“
„Dobrý den paní učitelko, jsme u Vás moc spokojeni, s Vaším přístupem i se stylem výuky. Za mne bych vůbec nic nechtěla měnit. Jitka Satrapová“
„Dobrý den. S vaší výukou jsme velice spokojeni. Myslíme si, že naše dcera Nikola se na klavír u vás za tak krátkou dobu mnoho naučila. Děkujeme Teclovi.“